VISITBRITAIN VERKOZEN TOT BESTE NATIONALE DIENST VOOR TOERISME

maandag 08 november 2010

VisitBritain werd zowel verkozen door het publiek als door de belangrijkste professionelen van het Britse toerisme. VisitBritain behaalde de eerste plaats, voor Visit Florida en Tourism Australia die respectievelijk de 2e en 3e plaats haalden.

Deze prijs is de grootste opiniebarometer van de Britse toeristische industrie. De ‘British Travel Awards’ mag men vergelijken met de ‘Oscars’ van de filmindustrie en de laureaten verkrijgen heel wat prestige. Meer dan 200.000 personen waren uitgenodigd om hun favoriete organisaties en bedrijven uit de sector te kiezen via een elektronische stemming waarvan de procedure, gecontroleerd door Deloitte LLP, transparantie en integriteit garandeert.

Het publiek werd uitgenodigd om te stemmen via een grote promotiecampagne van de mediasponsors van de ‘British Travel Awards’, zoals de Times, de Sunday Times, de Sun, News of the World en de radio’s van de Global Radio Group (LBC, Heart en Classic FM). Een affichecampagne op het netwerk CBS Outdoor en partnerschappen met RougGuides, TripAdvisor en TravelMole hebben eveneens bijgedragen om stemmers aan te sporen.

De resultaten van de stemming werden bekendgemaakt tijdens een ceremonie die plaats vond in Battersea Evolution in Londen, voor een publiek van 1100 leidende figuren uit de toeristische industrie

Sandie Dawe, Directeur-generaal van VisitBritain verklaarde: “Ik deel de eer van deze onderscheiding met alle medewerkers van VisitBritain en al onze partners. Het is de bekroning van heel wat inspanningen. Wij hebben dit jaar een grote promotiecampagne gevoerd, ‘Value Britain’, ter gelegenheid van de koersdaling van het Britse pond en wij hebben ons contract met de Premier League vernieuwd voor 3 jaar. Onze website voor het grote publiek, www.visitbritain.com, werd volledig herwerkt om de gebruiker informatie op maat te brengen en dat bracht ons verschillende onderscheidingen op. Wij hebben ook onze aanwezigheid op sociale netwerken sterk ontwikkeld. Wij staan geklasseerd bij de 20 beste merknamen op Twitter, onze Facebook-pagina haalde een kwaliteitsscore van 5/5, wij hebben 3 miljoen video’s online op YouTube en 95% van de foto’s van onze website worden gegenereerd door Flickr-gebruikers.

“Wij hebben ook een eenvoudige marketingstrategie ontwikkeld, die steunt op drie grote thema’s: Classic Britain, Dynamic Britain en Luxury Britain. Dat geeft ons een krachtige positie om te werken met de professionelen van het Britse toerisme en met onze toeristische partners in het buitenland, wat moet leiden tot een consolidatie van alle ervaring die zal verworven zijn na de Olympische Spelen van 2012”.