VisitBrirtain GREAT-campagne te zien in nieuwe film Paddington

woensdag 11 februari 2015

• VisitBritain gaat samenwerking aan met STUDIOCANAL voor internationale marketingcampagne gericht op gezinnen
  • Grootste campagne voor filmtoerisme ooit om gezinnen voor een eerste bezoek aan te trekken
  • GREAT-posters te zien in de film op een ouderwetse rode dubbeldekker en in de metro
  • Selfie van VisitBritain met het ondeugende beertje wordt ingezet in digitale marketing

In deze nieuwe campagne met als slogan “See Britain through Paddington’s eyes” (Groot-Brittannië gezien door de ogen van Paddington) zorgt dat innemende beertje opnieuw voor veel leven in de brouwerij. VisitBritain lanceert een wereldwijde digitale campagne met activiteiten op Facebook en Yahoo, waarbij de aandacht extra wordt gericht op markten als Frankrijk, Duitsland en de VS. VisitBritain heeft ook een grappige selfie met beertje Paddington weten te maken, waarmee bezoekers worden gestimuleerd om door het hele land hun eigen selfies te nemen met als hashtag #PaddingtonsBritain.

In de film, die de grootste van STUDIOCANAL in 2014 zal zijn, wordt de stem van beertje Paddington ingesproken door Ben Whishaw. Andere acteurs die een bijdrage leveren zijn Nicole Kidman, Hugh Bonneville (Downton Abbey), Sally Hawkins, Julie Walters, Jim Broadbent en Peter Capaldi (de nieuwe Doctor Who). Voor de Nederlandse versie zijn Beau van Erven Dorens, Anna Drijver, Freek Vonk en Lange Frans gestrikt

Er zal in de film reclame in het kader van de GREAT-campagne van VisitBritain te zien zijn, in scènes op metrostations en op een ouderwetse rode dubbeldekker (zogenoemde Routemaster). Dit is de allereerste keer dat het nationale toeristenbureau (kosteloos) reclame maakt in een film die over de hele wereld zal uitkomen.

Het toeristenbureau lanceert een speciale site die inspeelt op beertje Paddington (zie www.visitbritain.com/paddington), met o.a. een prijsvraag, beelden van locaties in de film, en door toeristen via Instagram gemaakt beeldmateriaal. Er worden routes aangegeven naar steden in het hele land die vanaf Paddington Station bereikbaar zijn. Zo kan iedereen zien hoe gemakkelijk er in Groot-Brittannië met de trein te reizen valt en, niet te vergeten, waar de beste marmelade te verkrijgen is! Beertje Paddington-producten kunnen ook worden aangeschaft op online shop platform..

Er wordt verwacht dat deze GREAT-campagne voor het filmtoerisme een rendement zal opleveren van 7:1 en de uitgaven van buitenlandse bezoekers gedurende een periode van 3 maanden in heel Groot-Brittannië met 1,75 miljoen pond zal doen toenemen.

Joss Croft, Marketing Director van VisitBritain: “Deze film betekent een enorme kans die we natuurlijk niet aan ons voorbij konden laten gaan! Omdat het bezoeken van filmlocaties zo populair is, speelt dat een grote rol in het aansturen van extra toerisme. Daarbij fungeert de juiste film als een manier om gratis reclame te maken, en daarom doen we al het mogelijke om daar op in te spelen. Deze film laat zien hoe hartelijk Groot-Brittannië al zijn bezoekers verwelkomt, hoewel het in dit geval om een Peruaanse beer gaat!

“Al vanaf het begin hebben we nauw samengewerkt met STUDIOCANAL, en we hebben er zelfs voor kunnen zorgen dat er een stukje van onze GREAT-campagne in de film te zien zal zijn. Beertje Paddington is over de hele wereld geliefd bij jong en oud. En dat biedt ons de gelegenheid om meer soorten bezoekers in grotere getale aan te trekken, die in het hele land meer zullen uitgeven.”

De digitale animatie van Paddington is afkomstig van Framestore, een Brits bedrijf voor visuele effecten dat o.a. een prijs van de BAFTA (British Academy of Film and Television Arts) en een Academy Award® in de wacht heeft gesleept. Beide prijzen werden toegekend voor de visuele effecten in Gravity en een Harry Potter-film.

De Britse staatssecretaris van Cultuur, Sajid Javid voegde daaraan toe: “Beertje Paddington is een van de meest geliefde figuren in de Britse kinderliteratuur en zijn avonturen zijn over de hele wereld bekend. Met deze samenwerking tussen VisitBritain en STUDIOCANAL wordt ingespeeld op de wereldwijde fascinatie met dit innemende beertje door hem in de film beroemde Britse bezienswaardigheden te laten bezoeken en te laten zien dat het Verenigd Koninkrijk nog veel meer in petto heeft dan lekkere marmelade.”

Kate Lambert, Promotions and Partnerships Manager van STUDIOCANAL: “Wij zijn ontzettend blij met de samenwerking met de GREAT-campagne, en dat Paddington een spil is in het promoten van het buitenlandse toerisme in Groot-Brittannië, en ook dat het schitterende werk dat in de Britse filmindustrie wordt verricht in de schijnwerpers komt te staan. Omdat beertje Paddington zelf een nieuwkomer is in onze contreien, is hij een perfect icoon om buitenlandse bezoekers te stimuleren het land net zo te verkennen als ons geliefde beertje.”

VisitBritain Paddington GREAT train
VisitBritain Paddington GREAT taxi